Vårt sortiment

Fri Frakt vid köp över 500kr.

Övrig frakt 49kr

Snabb leverans 2-4 vardagar

Trygg E-handel

Köpvillkor
 

Vi är en trygg E-handel. Läs om det här!

   

Beställning 

I Supercats e-butik kan du beställa allt för din katt! Paketen skickas med DHL eller Posten och du kan välja att få ditt paket skickat till närmaste utlämningsställe eller så kan du hämta ut det på vårt lager i Umeå.

Registrera dig som användare eller handla som gäst?

Hos oss kan du välja om du vill registrera en användare när du beställer eller om du vill handla som gäst. Väljer du att registrera en användare kan du se dina registrerade uppgifter, din orderhistorik, samt om din senaste beställning är skickad från vårt lager.  Om du väljer att inte skapa en användare så fyller du i dina uppgifter direkt i kassan i stället och därmed finns du inte med i vårt kundregister.

Genom att registrera dig som kund hos oss, medger du samtycke till utskick av nyhetsbrev. Detta går att avsluta närhelst du önskar genom ett enkelt klick.

Läs mer om vår hantering av dina personuppgifter här!

Har du tappat bort lösenordet?

Du kan skicka efter ett nytt på våran förstasida genom att välja "Glömt lösenordet" och sedan fylla i din mailadress eller ditt användarnamn, eller klicka här!

 

Allmänna villkor

Följande allmänna villkor är tillämpliga på alla avtal som du sluter med Supercat Sweden AB, 556800-1902. Genom att beställa accepterar du dessa villkor.

 

I Textalk Webshop (denna e-handelsplattform) används sessionscookies. Dessa används för att hantera dina val i webbutiken, exempelvis placera och komma ihåg varor i kundvagnen och information om kundinloggning. Sessionscookien raderas från din dator när du stänger ner din webbläsare. Om du inte accepterar cookies kommer vissa av webbutikens funktioner inte fungera.

 

Betalningsalternativ      

Du betalar din beställning med Faktura, Kortbetalning eller direkt via din Internetbank.
När du betalar med kort hanteras betalningen av vår partner Payson eller DIBS, detta garanterar en säker kortbetalning.  

Samtliga priser anges i SEK, inklusive moms på 25%. Priset som anges på Supercat.se vid inköpstillfället är det pris som gäller, avgift för frakt tillkommer enligt våra fraktvillkor. Innan du godkänner din beställning och godkänner att du ska betala för din order kommer beställningens totalsumma tydligt att framgå i kassan. Kampanjer eller prisnedsättningar kan ske antingen direkt på produkten eller vid angivande av rabattkod i kassan. Våra kampanjer och erbjudanden gäller så långt lagret räcker eller till och med angivet slutdatum.

Supercat garanterar att personuppgifter inte lämnas ut vid din kundregistrering hos oss. Är du under 18 år krävs målsmans tillstånd för beställning.


Klarna Faktura

När du handlar på faktura faktureras du av Klarna, du har 14 dagar på dig att betala din faktura och vi har ingen fakturaavgift.

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 60,00 kr samt dröjsmålsränta om 25.50 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

Om du har frågor kring Klarna Faktura eller konto så läs mer på Klarnas hemsida! www.klarna.se


Klarna Konto

Med Klarna konto handlar du nu men betalar i slutet av nästkommande månad, en aviavgift om 29 kr tillkommer oavsett antal köp under perioden. Du betalar från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet och du kan när som helst betala hela beloppet på en gång.

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Länk till Klarnas Allmänna villkor.
Länk till Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation.

 

Kortbetalning 

Betalning kan göras med VISA/MasterCard. Vi samarbetar med DIBS och BABS Swedbank, allt för en säker betalning för dig som kund. Vi hanterar inga kortuppgifter, detta gör vår partner DIBS som uppfyller kraven för PCI- DSS

3D Secure är en teknisk standard framtagen av VISA och Mastercard i syfte att ge kortutgivaren möjlighet att verifiera sin kortkunds identitet vid köp på internet, detta för att ge dig som kund möjlighet till ett tryggt köp!

 

Frakt

Du betalar endast 49 kr i frakt när du handlar på Supercat.se och handlar du över 500 kr så blir din beställning automatiskt fraktfri (obs, fraktfritt erbjudande gäller ej hempaket).

DHL servicepoint

För att ge våra kunder största möjliga service använder vi oss av DHL SERVICEPOINT vilket innebär att du enkelt hämtar ut ditt paket på något av DHL's 1300 utlämningsställen. Du hittar utlämningsställena över hela landet på platser som du besöker varje dag: affären runt hörnet, bensinstationen eller kiosken. Alla transporter är klimatsmarta. Det betyder att DHL kompenserar för koldioxiden som släpps ut, så att effekten på miljön blir lika med noll.

Vi aviserar våra paket via sms direkt till din mobiltelefon!

Klicka här om du vill söka din närmsta service point!


DHL Hempaket

Om du ej har möjlighet att hämta ut ditt paket hos ett ombud kan du välja att få det hemskickat som ett hempaket. Det kostar 150kr och en chaufför levererar paketet hem till din adress dagtid, observera att du som mottagare av paketet måste vara hemma dagtid för att ta emot och skriva under leveransen. Fyll i eventuell portkod i meddelandefältet i kassan. Hempaket avser avlämning vid kundens ytterdörr (i flerfamiljshus gäller detta vid trapphusets ytterdörr. Hempaket avser ej inbärning av produkten i kundens hem.


Posten varubrev

Vi använder alltmer sällan postens varubrev, men det kan ibland hända att vi skickar mindre leveranser med posten.

 

Beställningsvaror och s k "dropships"

Ett fåtal av våra produkter lagerhåller vi inte själva på Supercat utan de skickas till dig som kund direkt från vår leverantör. De skickas med Posten eller med Schenker beroende på vilken leverantör leveransen kommer ifrån, dessa artiklar har speciell leveransinformation på respektive artikelsida med uppskattad leveranstid.

 

Leveranser


Fraktskadat paket

DHL är ansvarig för paketet under transport. En synlig fraktskada (t ex trasig emballagekartong) ska alltid anmälas direkt på utlämningsstället.

Om ditt paket har skadats under transporten ska fraktskadan anmälas till DHL eller till oss på Supercat senast 5 dygn från uthämtningstillfället för att ersättning ska utgå till dig som kund. Maila till info@supercat.se och beskriv fraktskadan, samt bifoga foto på produkt och emballage som är skadat, så kontaktar vi DHL och anmäler skadan.

Avisering

När du får en avisering från DHL om att paketet finns att hämta ut på en Service Point tar du med dig sändningsnumret och legitimation. Sändningsnumret hittar du i aviseringen där det även står på vilken ServicePoint paketet finns. 

Om du inte blir aviserad av DHL inom 1 vecka från att du gjorde beställningen ska du kontakta info@supercat.se eller tel: 090-125640.


Vad händer om paketet inte hämtas ut av mottagaren?

Paketet ligger kvar hos DHL Service Point i 14 dagar. Efter två påminnelser skickas det tillbaka till DHL. Kontakta DHL's kundservice på 0771-345 345 så hjälper de till om du behöver hjälp med ett paket.

Om du som kund inte hämtar ut ditt paket hos utlämningsstället kommer du att faktureras för de omkostnader som uppkommer i samband med detta, lägsta avgiften är 150 kr.

Ett ej uthämtat paket räknas inte som ett ångrat köp.


Leveranstid

Leveranstiden är normalt 2-4 arbetsdagar till din service point, förutsatt att varan finns i vårt lager. I största möjliga mån sampaketerar vi dina varor så att du kan hämta ut allt på en gång. Observera att detta inte gäller Kattens Nr.1 som skickas direkt från vår leverantör till dig som kund.

Om en vara avviker mot den utlovade leveranstiden kontaktar vi er via e-mail eller telefon. Självfallet står Supercat för den extra fraktavgiften som ev. uppkommer vid en delleverans. Vid leveransförsening äger konsumenten rätt att häva sin beställning. Om detta skulle inträffa kontakta oss skriftligt via e-post: info@supercat.se.


Orderbekräftelse/Kvitto

När du genomfört ditt köp skickas en orderbekräftelse till din mejladress. Får du ingen orderbekräftelse samma dag som du gjort din beställning ber vi dig kika i din e-posts spamfilter eller kontakta oss. Tillsammans med din leverans får du även en följesedel som fungerar som kvitto på ditt köp, spara detta då det gäller som kvitto vid eventuell garanti på dina produkter.


Öppet köp / ångerrätt eller byte av vara?

Om du vill häva ditt köp eller returnera dina varor, ber vi dig skriftligen meddela oss detta inom 14 dagar från det att du tagit emot varan samt hänvisa till ordernummer eller kvitto på ert köp. Detta görs lättast per e-post info@supercat.se eller via vårt kontaktformulär. På Konsumentverkets hemsida finns även ett standardformulär för utövande av ångerrätten. Du har ytterligare 14 dagar på dig att returnera varorna efter att du meddelat att du avser att använda din ångerrätt.

Återbetalning genomförs till dig, företrädesvis med samma betalsätt som du använde vid beställningstillfället (eller om betalning ännu inte har erlagts för de aktuella varorna, se till att returen återspeglas i saldot på ditt konto) så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar efter det att vi har fått ditt meddelande om hävande av köp under förutsättning att vi har fått tillbaka varorna eller bevis på att du har skickat tillbaka varorna (t ex ett kollinummer/sändningsnummer). Om du debiterats för varorna får du en återbetalning som inkluderar standardfraktkostnaden, kostnad för hemleverans återbetalas ej. Behåller du delar av din leverans och endast delvis häver din beställning återbetalas inte standardfraktkostnaden.

Du har rätt att öppna förpackningen och undersöka varan. Vi rekommenderar att varan återsänds med originalförpackning och originalhandlingar i väsentligt skick. Vid utnyttjandet av ångerrätten är du som kund ansvarig för varornas minskade värde om du hanterat varan i större omfattning än som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion.

Vid utnyttjandet av ångerrätten står du själv för fraktkostnad för returen av varan och ombesörjer frakt till vår adress. Vid retur är du ansvarig för att varan når oss. Fraktkostnaden beror på returpaketens vikt och volym och du kan själv beräkna varans returkostnad genom att kika på Postens, Schenkers eller DHLs prislistor. (Räkna med att ett klösträd kostar cirka 150-450 kr att returnera beroende på kartongens volymvikt och vilken speditör du som kund väljer att anlita, medan en sele eller en liten leksak kan återsändas via brev med Postens portotabell.)

Mer information om hur du går till väga med din retur finns vår sida med returinformation: www.supercat.se/returinformation.html

Varor som är specialtillverkade efter konsumentens anvisningar eller som har en tydlig personlig prägel omfattas ej av ångerrätten. Detta gäller personligt graverade ID-brickor.

 

Reklamationer

Om en vara är trasig eller på något annat sätt inte fungerar vid leverans har du självklart rätt att reklamera den till oss. Vi ersätter dig givetvis för både varans värde och fraktkostnaden, antingen i form av återbetalning eller ny likvärdig vara. Vi skickar ej reklamationsavhjälpning med expressleveranser, all avhjälpning av felaktig vara skickas med normal leverans.

Supercat följer Konsumentköplagen och Allmänna reklamationsrättens rekommendationer vilket bland annat innebär att du har 6 månaders garanti på din vara, men även rätt att reklamera en vara i upp till tre år från köptillfället för produktfel. Det är dock viktigt att du påtalar felet direkt vid felets upptäckt.

Vid reklamation, var vänlig kontakta oss via e-post med ditt ordernummer så hjälper vi dig!

Kontakta oss på e-post info@supercat.se eller tel: 090- 12 56 40.


Alla returer och reklamationer skickas sedan till:
Supercat Sweden AB
Formvägen 10B
906 21 Umeå


Övrigt

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel, fel i vårt lagersaldo, slutförsäljning samt att bilder inte alltid kan återge varornas exakta utseende och färg. Vi avsäger oss ansvar för hur produkten används och omhändertas av köparen. Köparen måste själv kontrollera eventuella bruksanvisningar, allergier eller fel.

 

Force Majeure

Supercat ansvarar inte för försenade prestationer som orsakas av omständigheter som ligger utanför Supercats rimliga kontroll. Vid Force Majeure har Supercat rätt till extra tid för att uppfylla sina åtaganden. Exempel på omständigheter är (men är inte begränsat till) strejk, terroristdåd, krig, leverantörs-, transport- eller produktionsstörningar, valutakursförändringar, myndighetsåtgärd, lagstiftning eller naturkatastrof. Om en sådan omständighet varar i mer än två månader har båda parterna rätt att säga upp avtalet utan att den andra parten har rätt att få ersättning eller skyldighet att lämna ut ersättning.


Har du frågor?

Vi försöker alltid svara på dina frågor på mail inom 24h, om inte annat anges i webbhandeln.
Kika gärna om din fråga finns under ”Vanliga frågor och svar”.


Har du frågor kring byten, returer, återköp så kontakta oss på info@supercat.se eller ring oss på 090-12 56 40 mellan kl 11-13 vardagar.

 

Länk till EU:s tvistlösningssida: www.ec.europa.eu/odr