Vårt sortiment

Fri Frakt vid köp över 500kr.

Övrig frakt 49kr

Snabb leverans 2-4 vardagar

Trygg E-handel

Retur, byte eller reklamation

Vi på Supercat vill att du som kund ska känna dig trygg att handla i vår kattbutik - därför har du såklart rätt att ångra ditt köp, byta din vara eller reklamera ett fel till oss.

Har du fått en felexpediering eller en fraktskada (som alltså ej är en retur eller byte) så kontakta oss på en gång för vidare hjälp, du når oss snabbast via e-post info@supercat.se.

 


Om du vill häva ditt köp eller returnera dina varor ber vi dig skriftligen meddela oss detta inom 14 dagar från det att du fått dina varor. Detta görs enklast per e-post info@supercat.se. Vid utnyttjandet av bytes-/ångerrätten står du som kund för fraktkostnad för att återsända varan samt är ansvarig för att varan når oss.

Vi rekommenderar att varan återsänds med originalförpackning och originalhandlingar i väsentligt skick. Vid utnyttjandet av ångerrätten är du som kund ansvarig för varornas minskade värde om du hanterat varan i större omfattning än som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion.

Varor som är specialtillverkade efter konsumentens anvisningar eller som har en tydlig personlig prägel omfattas ej av ångerrätten. Detta gäller personligt graverade ID-brickor.



BYTE

Om du vill byta hela eller delar av din beställning kan du göra det på detta sätt:

  • Notera ditt ordernummer, ditt namn och de produkter du önskar byta till på valfritt papper och bifoga i paketet.
  • Packa de varor du önskar skicka tillbaka på ett sådant sätt att de inte riskerar att gå sönder under frakten.
  • Skicka paketet till: Supercat Sweden AB, Formvägen 10B, 90621 Umeå
  • Lämna in paketet hos Posten, DHL eller Schenker beroende på vilken speditör du själv väljer att använda. (Vi kan även lösa ut paket på speditörernas utlämningsställen med ca en veckas uthämningstid).

  • Vill du köpa en returfrakt med DHL via oss? Skicka ett email med paketets vikt+mått så återkommer vi till dig med beräknat pris för returfraktsedel. (Detta kan vara ett bra alternativ om du har en stor och/eller tung kartong att returnera).

Vid denna typ av byte står Supercat för fraktkostnaden för bytesvaran som skickas ut till dig. Skulle bytesvaran ej finnas i vårt lager eller annan fråga uppkommer så skickar vi ett email till dig för vidare kontakt i ärendet.

 

RETUR

Vill du returnera delar av eller hela din beställning kan du göra på detta sätt:

  • Notera ditt ordernummer och ditt namn på valfritt papper och bifoga i paketet.
  • Packa de varor du önskar skicka tillbaka på ett sådant sätt att de inte riskerar att gå sönder under frakten.
  • Skicka paketet till: Supercat Sweden AB, Formvägen 10B, 90621 Umeå
  • Lämna in paketet hos Posten, DHL eller Schenker beroende på vilken speditör du själv väljer att använda. (Vi kan även lösa ut paket på speditörernas utlämningsställen med ca en veckas uthämningstid).

  • Vill du köpa en returfrakt med DHL via oss? Skicka ett email med paketets vikt+mått så återkommer vi till dig med beräknat pris för returfraktsedel. (Detta kan vara ett bra alternativ om du har en stor och/eller tung kartong att returnera).


Supercat behandlar din retur snarast möjligt. Om du betalat med kortbetalning återbetalas pengarna till kortet via DIBS eller Payson.

Om du betalt med Klarna Faktura eller Klarna delbetalning korrigeras/makuleras din faktura/betalning direkt via Klarna. Notera att du själv kan logga in på www.klarna.se för att markera att du skickat in en retur, då pausas din faktura hos Klarna tills returen är hanterad hos oss. Du kan även skjuta upp ditt eget förfallodatum med 10 dagar via denna tjänst.

 

Reklamation

Om en vara är trasig eller på något annat sätt inte fungerar vid leverans har du självklart rätt att reklamera den till oss. Vi ersätter dig givetvis för både varans värde och fraktkostnaden, antingen i form av återbetalning eller ny likvärdig vara. Vi skickar ej reklamationsavhjälpning med expressleveranser, all avhjälpning av felaktig vara skickas med normal leverans.

Vid reklamation var vänlig kontakta oss via e-post med ditt ordernummer så hjälper vi dig!

Det är viktigt att du påtalar felet direkt vid felets upptäckt.

 

Kontakta oss på e-post info@supercat.se eller tel: 090- 125640 (kl 10-13:00).