• Fraktfritt vid köp över 600 kr!

  • Övrig frakt 49 kr

  • Snabb leverans 2-4 vardagar

Sök

Returinformation

Vi på Supercat vill att du som kund ska känna dig trygg att handla i vår kattbutik - därför har du såklart rätt att ångra ditt köp, returnera din vara eller reklamera ett fel till oss.

Har du fått en felexpediering eller en fraktskada (som alltså ej är en retur eller byte) så kontakta oss på en gång för vidare hjälp, du når oss snabbast via e-post info@supercat.se.

 

Om du vill häva ditt köp eller returnera dina varor ber vi dig skriftligen meddela oss detta inom 14 dagar från det att du fått dina varor. Detta görs enklast per e-post info@supercat.se. Vid utnyttjandet av bytes-/ångerrätten står du som kund för fraktkostnad för att återsända varan samt är ansvarig för att varan når oss.

Vi rekommenderar att varan återsänds med originalförpackning och originalhandlingar i väsentligt skick. Vid utnyttjandet av ångerrätten är du som kund ansvarig för varornas minskade värde om du hanterat varan i större omfattning än som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion.

Varor som är specialtillverkade efter konsumentens anvisningar eller som har en tydlig personlig prägel omfattas ej av ångerrätten. Detta gäller personligt graverade ID-brickor.

RETUR

Vill du returnera delar av eller hela din beställning kan du göra på detta sätt:

  • Notera ditt ordernummer och ditt namn på valfritt papper och bifoga i paketet.
  • Skriv avsändare på brevet / paketet, annars vet vi ej vem som skickat returen till oss.
  • Packa de varor du önskar skicka tillbaka på ett sådant sätt att de inte riskerar att gå sönder under frakten.
  • Skicka paketet till:
    Supercat Sweden AB
    Svidjevägen 8
    904 40 Röbäck
  • Skicka paketet med Posten, DHL eller Schenker (eller annat valfritt fraktbolag), du får själv välja speditör till ditt returpaket. (Vi kan även lösa ut paket på speditörernas utlämningsställen med ca en veckas extra uthämningstid).


  • Har du ett litet och lätt returpaket så kan Postnords tjänst som heter "Skicka Lätt" vara prisvärt för din retur.
  • Vill du köpa en returfrakt med Schenker via oss? Skicka ett email med paketets vikt+mått så återkommer vi till dig med beräknat pris för returfraktsedel. (Detta kan vara ett bra alternativ om du har en stor och/eller tung kartong att returnera).

  • Ha i åtanke att ju mindre och desto plattare ditt returpaket är - desto billigare är det att skicka! Om du har en för stor kartong för dina varor, så prova skär ner kanterna på kartongen så blir den billigare att skicka. 


Supercat behandlar din retur snarast möjligt.

Om du betalt med Svea Checkout korrigeras/makuleras din faktura/betalning direkt via Svea.
Om du betalat med Nets Easy kortbetalning återbetalas pengarna till kortet via Nets Easy.

Notera att du själv kan logga in på Mina Sidor hos Svea för att se din aktuella betalning eller faktura hos Svea. Behöver du hjälp med att skjuta upp fördallodatumet på en faktura pga retur - så maila oss med ditt ordernummer så hjälper vi dig med det!

Vid retur kan du (men måste inte) använda dig av Konsumentverkets Ångerblankett. Du kan ladda ner den som PDF här!

 

Reklamation

Om en vara är trasig eller på något annat sätt inte fungerar vid leverans har du självklart rätt att reklamera den till oss. Vi avhjälper felet i form av reservdelar, reparation, återbetalning eller ny likvärdig vara. Vi skickar ej reklamationsavhjälpning med expressleveranser, all avhjälpning av felaktig vara skickas med normal leverans.

Vid reklamation var vänlig kontakta oss via e-post med ditt ordernummer så hjälper vi dig! Bifoga gärna foton på produkten om du har möjlighet. Du ska inte själv returnera en reklamation till oss, avvakta hjälp från oss och i det fall vi behöver produkten i retur så skickar vi en förbetald retursedel med Schenker. 

Det är viktigt att du påtalar felet inom skälig tid.

 

Kontakta oss på e-post info@supercat.se eller tel: 090-125640.